top of page

עמק המעיינות

Full Name

MAR. 23, 2023

המלצת מסלול נכתבה על ידי טליה מדריכה הטיולים בצוות של מרכז סיור ולימוד גלבוע מעיינות

בס"ד
פארק המעיינות
סביב שלושה מעיינות גדולים ויפים נבנה פארק המעיינות על מנת לשמור על הסדר והניקיון של המעיינות ולשמר את ההנאה של כולנו לאורך זמן.
הפארק פתוח לקהל הרחב ללא תשלום.
על מנת להקל על חווית המטייל נבנו מסלולי הליכה נגישים בהם ניתן לעבוד מאתר לאתר.
אורך המסלול-לבחירת המטיילים.
קהל יעד- כל המשפחה,מותאם לכיסא גלגלים.
רמת קושי- קל.
עונה מתאימה- בקיץ ובאביב
ציוד נדרש- נעליים סוגורות, כובע ושלוש ליטר מים.
מומלץ להביא בנוסף בגדים בגדים להחלפה וסנדלים.



לפני שנצא לדרך
הכניסה לפארק מתחילה במבואה גדולה בה חנות נוחות ושרותים.
למעוניינים לשכור קלאב-קאר או אופניים.
מהמבואה נוכל לבחור בכמה אפשרויות מסלול כל אחת יפה ומיוחדת, אך כדי לזכור הפארק כולו מורכב ממסלול מעגלי עם מגוון אפשרויות.
לאן אפשר ללכת
שבילי הפארק יובילו אותנו לאתריו ומעייניוב בקלותו:
- עין שוקק, מעיין ייחודי השומר על טמפרטורה נעימה של 27O מעלות כל השנה!
- השביל הרטוב, הליכה מהנה לכל המשפחה במים רדודים ומרעננים. שביל זה נפרץ לזכרו של סרן צביקה קפלן(יש גם אופציה להליכה במסלול יבש). השביל נפרץ על ידי כח צביקה, חבורה של נערים מקיבוץ מירב השוכן על ראש הגלבוע שם צביקה קפלן בחר להקים את משפחתו.
סרן צביקה נהרג במבצע צוק איתן בזמן שירת בסיירת גולני בתפקיד פיקודי.
לאחר מותו בחרו בני הנוער להנציח את זכרו על ידי דברים שאהב.
אחד מהדברים שצביקה אהב היה לטייל בארץ על מנץ להפיץ את אהבתו פרצו את השביל לזכרו בסיוע המשפחה וחבריו.
האנשים שהשתתפו בפרויקט עדיין פועלים להנציח את דרכו של צביקה בדרכים רבות ולכן יש פרויקטים רבים לזכרו כגון המרכז סיור ולימוד גלבוע מעיינות של שם סרן צביקה קפלן, במרכז אנחנו מטיילים ומנציחים את זכרו של צביקה בו זמנית ומעבירים ערכים של דרכו, המרכז נמצא כיום בקיבוץ מירב היפיפה שעל הגלבוע שבו גר צביקה עם אשתו ושני ילדיו לפני מותו.

-בריכת התכנה, מעיין קטן למטיילים הקטנטנים של הקבוצה. -נחל הקיבוצים, מסלול רטוב הארוך ובעמוק ביותר מאפשרויות הטיול בפארק, מסלול זה ככלל בתוכו צינורות עליהם ניתן להתגלש!
-עין מודע אליו מומלץ להגיע במיוחד.
- תל שוקה, תל המזכיר לנו את ההתישבות הקדומה בעמק יזרעאל, בתלי העמק נמצאו סימני יישוב מימי שאול המלך שלחם וסייר באזור זה ובחלק מהתילים נמצאו אף סימני יישוב מימי אברהם אבינו ככל הנראה עבר באזור על מנת להגיע לארץ ישראל מאור כשדים אולם תל שוכה מעולם לנחפר וסודיו שומרים איתו.
על ראש התל נראה מגדל תצפית המשקיף על נופו של עמק יזרעאל מגדל התצפית נבנה על ידי משטרת המנדט הבריטי, תל שוקה נקרא גם תל השלושה על שם שלושת הנופלים הודה פפו מקיבוץ מסילות, מקס הלר ובנימין מלצקי מקיבוץ תל עמל (ניר דוד) שנרצחו על ידי חברי כנופיית אבו דורה ב-3 בדצמבר 1938.
מרום מגדל התצפית נוכל להנות מנוף העמק ואט אט תחושה מיוחדת תעלה בליבנו, נוף זה של ישובים גדלים ופרחים, שדות מלבלבים או שלפי החיטה הקצורה מזכיר לנו על מה הקריבו השלושה את חייהם.
נוף העמק אשר אינו נשקף מראש הרים כברים אל עמקי תהום רחוקים אלא מתנשא מעל אדמת העמק עשרות מטרים בודדים מזכיר לנו את כוחו האדם, ועוצמת נפשו של העם היהודי בכיבוש חבל ארץ זה.
לא רק מפני מלאכי חבלה כמו הכנופיה שפגעה בשלושת שומרי היישוב התגוננו אנשי העמק אלא גם מאדמות הביצה אותן נאלצו לייבש בעצמם ויתושי המלריה שפיגעו בהן ללא הבדל בין חלוץ, חלוצה וילדיהם.

אוהבים טיולים לכל המשפחה הכוללים הנאה וסיורים בעלי משמעות ותוכן?
הצטרפו אלינו בגלבוע ושאר ארצות הגליל לסיורים נוספים!
פרטים וכתבות נוספותבאתר שלנו
מרכז סיור ולימוד גלבוע מעיינות ע"ש סרן צביקה קפלן




WhatsApp Image 2022-02-10 at 23.29.35.jpeg

לפרטים נוספים והרשמה

טלפון - 04-6626512

קיבוץ מירב

מיקוד 1914800 

  • Instagram
  • Facebook
bottom of page