top of page

פארק המעינות

26.8.2020

טליה זוכטמן
בת שירות במרכז סיור ולימוד גלבוע מעיינות

בס"ד
פארק המעיינות
רקע על המסלול ונושאים קשורים-
הפארק מתחיל במבואה גדולה שיש בה חנות קטנה, שרותים, ואופציה לשכירת קלאב-קאר או אופניים, המבואה יוצאת לכמה אופציות של מסלולים, הפארק כולו הוא מסלול מעגלי עם מגוון אופציות של הליכה.
הפארק כולל בתוכו - מעיין שנקרא עיין שוקק, מעיין ששומר על טמפרטורה של 27 מעלות כל השנה, - שביל רטוב של הליכה קצרה במים שנפרץ לזכרו של סרן צביקה קפלן(יש גם אופציה להליכה במסלול יבש) - מעיין קטן בשם בריכת התכנה - את נחל הקיבוצים שהוא יחסית ארוך ועמוק וכלל בתוכו צינורות שמשמשים כמעיין מגלשות מים. – מעיין נוסף בשם עיין מודע.
- מבצר מימי הבריטים שנקרא תל שוקה\תל השלושה.
הפארק פתוח בחינם לכל מי שרוצה להגיע ברגל בלי לשכור קלאב-קאר או אופניים ובנוסף אפשר לבחור בפארק את מסלול ההליכה לפי רצונך.
נקודת התחלה-
יש כמה אופציות לכניסה לפארק-
מנחל הקיבוצים
מעיין מודע
מהקיבוץ ניר דוד
מהמבואה הראשית שנמצאת ליד גן לאומי- פארק השלושה\הסחנה.
סיפור דרך מצומת העץ-
מגיעים לצומת העץ על כביש 6666 ושם פונים ימינה לכיוון ניר דוד, ממשיכים לנסוע על הכביש עד הפניה הראשונה שלכיוון גן לאומי, גן השלושה\ הסחנה, פונים בפניה וממשיכים לנסוע ישר על הכביש עד להגעה למבואה הראשית של פארק המעיינות.
נקודת סיום-
יכולה להיות בכל אחת מנקודות ההתחלה לפי בחירתו של המטייל.
אורך המסלול-
הפארק כולו הוא 14 קילומטרים אבל בגלל מגוון האטרקציות ואופציות מסלולי ההליכה זו בחירה של המטייל כמה קילומטרים מתוך ה14 ללכת, כל מטייל יכול לבחור לעצמו מסלול באורך שירצה.
למי זה מתאים?-
הפארק מתאים לכל הגילאים ומותאם גם לנכים.
רמת קושי-
קלה
עונה מתאימה-
העונה המומלצת היא בעיקר בקיץ ובאביב ככה שאפשר להיכנס לכל המעיינות הפארק גם הקרים כגון נחל הקיבוצים אבל בזכות המיוחדות של עין שוקק ששומר על הטמפרטורה שלו במהלך כל השנה אפשר לבוא לפארק גם בחורף ובסתיו. אפשר כמובן גם לבוא במהלך כל השנה ולהנות מיופיו של הפארק גם בלי להיכנס למים.
ציוד רלוונטי-
בגדים ונעליים שמותאמים לכניסה למים, מומלץ סנדלים נוחות להליכה בשביל הרטוב.
סימוני שבילים-
הפארק כולו משולט בשלטים המכווינים לכיוון מעיין או מקום מסויים ואפשר ללכת לפיהם.
השביל הרטוב-
השביל נפרץ על ידי פרוייקט בשם כח צביקה שהוקם לזכרו של סרן צביקה קפלן.
צביקה נהרג במבצע צוק איתן על ידי טיל שנפל על המבנה שבו הוא היה במהלך הלחימה, לאחר מותו חיפשו דרך להנציח אותו על ידי דברים שאהב ואחד מהדברים שצביקה אהב היה לטייל בארץ ולכן פרצו את השביל לזכרו. האנשים שהשתתפו בפרויקט עדיין פועלים להנציח את דרכו של צביקה בדרכים רבות ולכן יש פרויקטים רבים לזכרו כגון המרכז סיור ולימוד גלבוע מעיינות של שם סרן צביקה קפלן, במרכז אנחנו מטיילים ומנציחים את זכרו של צביקה בו זמנית ומעבירים ערכים של דרכו, המרכז נמצא כיום בקיבוץ מירב היפיפה שעל הגלבוע שבו גר צביקה עם אשתו ושני ילדיו לפני מותו.





WhatsApp Image 2022-02-10 at 23.29.35.jpeg

לפרטים נוספים והרשמה

טלפון - 04-6626512

קיבוץ מירב

מיקוד 1914800 

  • Instagram
  • Facebook
bottom of page